20 років SCM: в групі компаній розповіли про найцікавіші проєкти

У компаніях групи розповіли про будівництво із золошлаків і про найбільший вітрильник

20 років SCM: в групі компаній розповіли про найцікавіші проєкти

Кисень для хворих на COVID лікарням Маріуполя і найбільший вітрильник у світі. Що між цими проєктами спільного? А ще відновлені мости, дороги й будинки із золошлаку з електростанцій. Це проєкти бізнесів SCM. Групі компаній — 20 років, і за цей час вона втілила в життя чимало вартісних і соціально важливих речей. Подробиці в сюжеті "Україна 24".

Івано-Франківська область, Галицький район. Купи вугілля на Бурштинській ТЕС. Воно згорить у котлах і залишиться золошлак. Залишок йде у золовідвали. Пульпа, зола з водою, із ТЕС через труби стікає у спеціальні басейни. А з твердого розмеленого шлаку укладають покриття дамби. 

"Це дешевизна виробництва, тому що не треба використовувати інші матеріали, перевезення якогось ґрунту, зі своїх же відходів будуємо дамби, які є надійні, протифільтраційні", — каже Василь Ступарик, головний фахівець відділення теплопостачання та гідроспоруд Бурштинської ТЕС. 

З такого бетону у нас будують і бізнес-центри, і житло. А в ЄС – ще й дороги. Та в Україні доріг із золошлаків ще немає.

"Понад мільйон тонн ми передали провідним виробникам цементу і шлакоблоків. Золошлаки можна використовувати в будівництві для виробництва цементу, шлакоблоків для будівництва будівель", — розповів Сергій Куриленко директор з генерації ДТЕК Енерго.

Читайте також: Потрібні не гроші — підприємець назвав необхідну допомогу для бізнесу під час локдауну

Офіційно цей матеріал — відходи. Щоб використовувати його для зиску всієї країни, немає законів та й будівельників ніхто не заохочує. Тож поки в ДТЕК Енерго самі вигадують, що корисного робити із золошлаків. Так само як й інші підприємства SCM думають про потреби цілих міст.

Популярні відео

Ліжка у відділенні нефрології в Маріуполі підготували для хворих на COVID 19. Майже три з половиною сотні кисневих точок провели коштом "Метінвесту". 

"Компанія "Метінвест" виділила 26 мільйонів гривень. І сьогодні поставка кисню... люди наші, які там працюють - його розвантажують, підключають. Ось ще у жовтні-листопаді ми виділяємо 5,5 мільйона гривень", — розповів Костянтин Войцеховський, директор департаменту із взаємодії з колективом групи "Метінвест".

Літо 2015-го. Робітники відновлюють залізничний міст — шлях до Маріуполя. Всі роботи під пильним наглядом охорони. Міст знищили в грудні 2014. Теракт – висновок спецслужб. Вантажні та пасажирські потяги до міста повернулися лиш за рік. Металурги спрямували на відновлювальні роботи 16 мільйонів гривень.

"Вирішили швидко, що треба робити. Поруч виявився старий залізничний міст через річку Кальчик, але його теж треба було відновити, не можна було швидко пускати поки склади, і ось він був відновлений", — розповів Костянтин Войцеховський, директор департаменту із взаємодії з колективом Групи Метінвест.

Читайте також: Безробіття і зниження зарплат: названі наслідки коронакризи в Україні

Бізнеси SCM — учасники й іноземних проєктів у інших країнах. Це найбільший пасажирський вітрильник у світі. Його збудували зі сталі "Метінвесту". 

"У "Метінвесту" підвищені вимоги до якості сталі, що використовується в суднобудуванні", — сказав Тіно Ніколіч, керівник відділу закупок Бродос Пінта.

З української сталі й міст у Генуї. Його відбудували замість того, що трагічно обвалився два роки тому. В Україні та по всьому світу бізнеси SCM щороку втілюють десятки проєктів. Всі вони вартісні, а тому не завжди посильні для місцевого бюджету, але важливі для людей.

Джерело Україна 24 Теги